STUDENTEN

 
 
Studenten alltså. Det var verkligen allt man förväntade sig + lite till. Så JÄKLA ROLIGT! Men nu känns det lite vemodigt. Förstå att jag aldrig kommer vara elev på Midgård längre?? Att min klass inte längre finns som gymnasieklassen EM3?? För lite mer än ett år sedan skrev jag en text om mina tankar inför studenten. Jag var redan då spänd, förväntansfull och rätt så rädd. Man har många förväntningar på livet och vad händer om det inte blir som man vill?
 
Jag skrev i texten att "då kommer livet börja, då när jag har tagit studenten". Men så är det ju inte. Mitt liv började för snart 19 år sedan, och studenten var bara en del av hela mitt liv. Och man FÅR vara rädd. I rädslan finns något bra. Om man är rädd betyder det att man har något att förlora, vilket betyder att ens liv redan är rätt så härligt. Och som Jason Diakité så härligt sjunger det; 
 
"Det kommer ordna sig, det gör det alltid"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0